Beauty and The Beast, Kisah Pangeran yang Dikutuk Jadi Makhluk Buruk Rupa

Beauty and The Beast, Kisah Pangeran yang Dikutuk Jadi Makhluk Buruk Rupa

Di prolog film, seorang peri menyamar menjadi seorang wanita tua yang ingin menginap semalam di istana seorang pangeran, dengan bayaran setangkai mawar. Ketika sang pangeran mengusirnya, peri itu marah dan mengutuknya menjadi binatang atau biasa disebut Beast mengerikan, serta para pelayan juga dikutuk menjadi perabotan rumah tangga. 

Sang peri memberi Beast sebuah cermin ajaib, di mana Beast dapat melihat tempat-tempat yang jauh. Sang peri juga memberi mawar kepada Beast. 

Pada ulang tahun ke-21 Beast, kelopak mawar terakhir akan jatuh. Apabila sebelum kelopak mawar terakhir jatuh, Beast mencintai seseorang dan cintanya dibalas, Beast dan pelayan-pelayannya akan berubah menjadi manusia. Namun kalau yang terjadi sebaliknya, Beast dan pelayan-pelayan tidak akan dapat menjadi manusia lagi.

Bertahun-tahun kemudian, gadis cantik namun unik bernama Belle tinggal di kota kecil di Perancis bersama ayahnya, Maurice, yang merupakan seorang penemu. Belle sangat gemar membaca sehingga dia dianggap aneh oleh penduduk desa. Seorang pemburu sombong bernama Gaston berusaha meminang Belle.

Suatu ketika, Maurice hendak menunjukkan penemuan barunya ke sebuah pameran, meninggalkan Belle sendirian di rumah. Ketika Belle sedang membaca, Gaston datang untuk melamarnya. Belle menolak lamarannya.

Related

Film 1806008938108635632

Recent

item